Rybie Oko w wielkim mieście

Efekty zastosowania “rybiego oka” na zdjęciach psa bardzo mi się spodobały.

Tutaj link dla tych, którzy jeszcze się nie śmiali z kundla
https://autorytetmoralny.wordpress.com/2013/06/09/rybie-oko-dla-ubogich/

Dziś postanowiłem wypróbować tę funkcję w mieście.
Zdjęcia jakie przyniosłem do domu przebiły moje najśmielsze oczekiwania. Bajkowy świat wykreowany przez NX1000 zachwycił mnie tak bardzo, że powrót do “zwykłych” fotek będzie trudny.

Zapraszam, wraz z Alicją, do jej krainy czarów.
Obrazek
To nie Dubaj, to Łódź. Przyjeżdżajcie na wycieczki do Novotelu 😀
Obrazek

Ale szalone. Najdziwniejsze, że zrobiłem je stojąc na ziemi przed tą kilkupiętrową kamienicą!!

Obrazek

Amazing!!

Obrazek

Uliczna galanteria.

Obrazek

Obrazek

Tramwaj

Obrazek

Zamek Alicji 🙂

Obrazek

Tłusty zamek Alicji. Obie fotki zamkowe zrobione z poziomu gruntu!

Wszystkie zdjęcia wykonane aparatem Samsung NX1000+30mmf2, z użyciem efektu “rybie oko”.
I już marzy mi się, kiedy będę mógł zrobić fotki najnowszym obiektywem Samsunga – prawdziwym rybim okiem—>Samsung NX 10 mm f/3.5 Fisheye.

(Samsungu! Jak to czytasz, to podrzuć mi sztukę do testów:)

Zdjęcia z “efektem” są świetne, ale mają zasadniczą wadę. W centrum kadru mamy do czynienia z cyfrowym rozciągnięciem obrazu, co powoduje jego degradację. Ponieważ NX1000, z jego 20-sto megową matrycą, ma duży “zapas pikseli”, to po zmniejszeniu zdjęcia o połowę, skutek już jest zacny, a na 1/4 jakie tu zamieszczam nie ma mowy o zauważeniu pogorszenia obrazu.
Na zakończenie, wykadrowany kawałek ostatniej fotki -100% crop. Widać jak w miarę zniżania pogarsza się jakość.

Obrazek

Wszystkie fotki kliknijcie 2 razy aby powiększyć.

Leave a Reply

