Neverending story (opowieść S-F na konkurs Fujifilm)

Mamy wrzesień 2113 roku. Właśnie mija 100 lat, odkąd mój prapradziad, jako pierwszy, złożył swe zgłoszenie w konkursie na Podróżnika Fujifilm.
Od tego czasu, co roku, kolejny członek naszej rodziny usiłuje przjść gęste sito selekcji.
Dziś mój ojciec, któremu też się nie udało, przekazał mi pożółkły komputer pełen fotografii i zapisków minionego stulecia.
Wiele się działo u nas przez ostatnie sto lat.
W czasach prapradziadka Łódź była kwitnącym miastem, w którym jak grzyby po deszczu rosły wesołe hipermarkety.

Obrazek

Później w polityce zaszły zmiany. Zwyciężyło Bractwo Katolickie, a miasto zmieniło nazwę na Łódź ave Papam.
Wrogie klasowo, handlujące w niedzielę hipermarkety zburzono, a w ich miejsce powstały tłuste kościoły w otoczeniu chudych domów.

Obrazek

Mijały dziesięciolecia i przyszło nowe. Islam zawojował kraj, a rządzące Bractwo Muzułmańskie przerobiło kościoły na chude półksiężyce.

Obrazek

Aż nastał dzień dzisiejszy.
-Teraz twoja kolej – powiedział ojciec, obarczając mnie brzemieniem rodzinnej klątwy.
Zerkam na podobiznę prapradziadka,

Obrazek

przeglądam zakodowane plany jego wyprawy, które są ukryte tutaj —>

https://autorytetmoralny.wordpress.com/2013/05/15/artykul-na-konkurs-fujifilm/

i przysięgam wypełnić jego wolę – zdjąć odwieczną klątwę z naszej rodziny i wyruszyć, jego trasą, jako Podróżnik Fujifilm, na wyprawę do resztek europejskiej cywilizacji, które zachowały się na północy kontynentu.

To pisałam ja Genowefa-Fatima17 z Łódź el-Sheik.

Obrazek

(Aby powstrzymać głupie komentarze wyjaśnię, że nazywam się Fatima17, bo jestem 17 córką mojego bogobojnego ojca, a V jak Victory, słabo mi wychodzi, bo straciłam palec w świetnej wojnie.)

Jak pisałam zaszły pewne zmiany w świecie. Wzrosły ceny ropy – a więc i podróży. Ponadto ja, w przeciwieństwie do dziadka, lubię sobie podjeść.
Ile razy biorę się za zliczanie wydatków tej wyprawy, to zawsze wychodzi mi tajemnicza liczba – 6666PLN.

Leave a Reply

