Warsztaty Samsunga dla blogerów, czyli:

Jak wyrzuciłem w błoto 60 PLN.

Nieźle się zaczęło. Dostałem zaproszenie od National Geographic na warsztaty sponsorowane przez Samsunga, przeznaczone dla blogerów.
Miałem nadzieję, że podepnę sobie nowy obiektyw rybie oko – 10mm (Samsung 10mm f/3.5 Fisheye) oraz potestuję NX300 wraz z obiektywem z opcją 3D (Samsung 45mm f/1.8 NX 2D/3D).
Ponieważ uczestniczę, co jakiś czas, w podobnych imprezach i przyznam, że zawsze było ciekawie i sporo się nauczyłem, to postanowiłem się wybrać w sobotni poranek do Warszawy.
Imprezka odbywała się w budynku przy ul.Marynarskiej 15, gdzie mieszczą się siedziby obydwu firm zaangażowanych w przedsięwzięcie.

Obrazek
Co to za fotka? A gdzie pion i horyzont??!

Przybyło nas 12 osób, przeróżnego, blogowego pospolitego ruszenia i zaczęło się.
Pierwszą godzinę wykładu prowadził guru National Geographic w dziedzinie fotografii- pan Franus.

Clipboard02
Opowiadał z entuzjazmem, jak ważna jest ostrość zdjęcia, prawidłowe naświetlenie oraz pion i poziom na wykonanym ujęciu.
Później była krótka przerwa, w której rozdano aparaty.
Rybiego oka 10 mm nie było, ale NX300 z obiektywem 3D trzymałem w ręku.
Ponieważ zaczęto rozdawać karty SD, więc się ucieszyłem, że porobię z 200 fotek, w domu poprzeglądam i coś Wam na ten temat napiszę, ale gdzie tam.
Karty SD można było dostać, ale do zwrotu po warsztatach. 😦
No to jak ja mam, te zrobione fotki, pooglądać ?
Pojawił się, na 10 minut, przedstawiciel Samsunga i gdy wspomniałem mu o tej niedogodności, to nawet powiedział, że: “Jakoś sie dogadamy”!!!!!
Niestety zaraz później zniknął i już nigdy się nie dowiedziałem, co miał na myśli.
– Czy miałem ukraść tę kartę, a on tego nie zauważy, czy może chciał mi sprzedać za pół ceny?
No nie wiem. Na wszelki wypadek, karty nie wziąłem i testów obiektywu 3D nie ma.

Innych też nie testowałem, bo aby otrzymać aparat należało podpisać klauzulę, że bierze się całkowitą odpowiedzialność za sprzęt. Ponieważ nie mam zwyczaju brać odpowiedzialności za używki powierzone mi przez jakąś firmę na godzinę, więc nic nie testowałem.
No cóż, zrobiło się mało gościnnie, ale impreza trwała nadal.
Szkoda, że uciekł ten gość z Samsunga, można by z nim coś pogadać o sprzęcie.
W następnej godzinie Guru ( z braku wsparcia Samsungowca) nadal opowiadał z entuzjazmem, jak ważna jest ostrość zdjęcia, prawidłowe naświetlenie, oraz pion i poziom na wykonanym ujęciu.

Clipboard01
Publika zaczęła przysypiać.

Trzecią godzinę Guru opowiadał z entuzjazmem, jak ważna jest ostrość zdjęcia, prawidłowe naświetlenie, oraz pion i poziom na wykonanym ujęciu.

Clipboard05

Z nudów fotografowałem długopisy

Ale pojawiła się iskierka w tunelu. Po trzech godzinach wykładu, katering przywiózł obiad – co było najciekawszym wydarzeniem tego dnia.
Posileni wysłuchaliśmy wykładu, o tym jak ważna jest ostrość zdjęcia, prawidłowe naświetlenie oraz pion i poziom na wykonanym ujęciu……

SAMSUNG CSC
Zacząłem dostawać halucynacji. Majaczyłem coś, że nie lubią udziwnionych fotek z “rybiego oka”.

Później zasiedliśmy do oglądania własnych zdjęć.

SAMSUNG CSC
Wszyscy założyli ciemne okulary z uwagi na jakąś tam ustawę o wizerunkach. 😉

I tak, mniej więcej,  dla mnie, “warsztaty” dobiegły końca.

SAMSUNG CSC
Bardziej cierpliwi wzięli na siebie całkowitą odpowiedzialność za powierzony sprzęt i poszli coś pofocić przez godzinkę, ja natomiast zwiałem do domu.
W drodze powrotnej do Łodzi wspominałem wcześniejsze świetne spotkanie z aparatami Fujifilm- w ramach Warsztatów Piwnych, opowiadania Pana Boneckiego o SONY – na Targach Fotograficznych, czy Pana Kulasa o Olympusach. Były to zawsze zajęcia na wysokim poziomie merytorycznym połączone z promowaniem marek przez odpowiednich fachowców.
Co zrobił Samsung? Samsung wyrzucił w błoto swoich kilka tysięcy i moje 60 PLN na benzynę. 😦

P.S. Wszystkie fotki zrobione, moim prywatnym, Samsung NX1000+30mm2.0.
Oj dobrze, że wziąłem, bo nic bym nie przywiózł na pamiątkę.

Leave a Reply

